Thursday, January 7, 2010

Hello 2010 - Bonjour 2010




My back is on the mend. It's been more or less out of whack since the last time I wrote. In fact, I kept putting off writing, hoping I'd have something else to say. For some reason, I'm not feel as confident as I usually do and Paul and I have canceled our trip to Cambodia and Vietnam for the time being. I just didn't want to wait until the last minute to cancel. I don't feel ready to go and even thought the departure is a month away, I don't know why, but I just felt it wasn't going to work out.


At Christmas, though, it was fine. We drove down to Six-Fours to stay with Pierre and Gillette and visit with Marguerite. It had snowed a few days before we drove down and it was a snow that stayed with us for quite a while, putting France into a tizzy. Down in Six-Fours, the temperatures were in the teens C° -- very comfortable. The veranda at Pierre and Gillette's is a great sun room in winter. We stayed up late talking and, thanks to Google Earth, I got a full tour of Constantine and Philippeville (Skikda), Algeria from Pierre and Paul. I got to show Pierre Panama St. in Philadelphia, too. On Christmas day, Marguerite joined us for lunch and we had a good time. Gillette, even when claiming to do just simple cooking, put a lot of work into the menu and the preparation and it was perfect.


We left the next day in order to be ready for the Husaunndees arrival on Monday, the 28th. We had a sort of Christmas dinner - again - with everyone. We opened our gifts and had a great evening. Then my back went out again.


Emma left on Tuesday to take on a new job at a ski resort in Switzerland (http://www.whitepod.com/). Louis and Gwen left for Grenoble for a few days before heading off to Milan for the New Year's celebrations with friends. Anne was on vacation and came over frequently during the week to spend time with Aurelia, Charlotte, Claire and Geoff. I was in bed. Paul was running up and down stairs serving. This is not what we had planned!


The Husaunndees left on Jan. 1 -- with colds. Paul and I went to the chiropractor on Monday, the 4th and return tomorrow, Friday. As I said, I'm much better, but it doesn't seem stable, yet. We've had another dusting of snow and it's very cold out -- winter.  Thank goodness for a comfortable bed, the internet and a laptop computer! 
------------------------
Oof, mon dos se remet. Depuis la dernière fois que j'ai écrit, avant Noël, il m'embette. J'ai tarder à écrire en espérant mieux. Je ne suis pas aussi confiante que d'habitude en ce qui concerne le dos et nous avons annulé notre voyage au Cambodge et au Vietnam. On remet ça à une autre fois. Je ne voulais pas attendre la dernière minute pour annuler. Je ne me sens pas prête à partir et même si d'ici le départ dans un mois, ça irait mieux, je n'y ai plus le coeur.


A Noël, tout allait bien. Nous sommes descendu à Six-Fours chez Pierre et Gillette avec des visites avec Marguerite. Il avait neigé quelques jours avant de prendre la route, une neige qui a tenu quelques jours et qui a mis la France sans dessus dessous. A Six-Fours, les températures étaient doux. Le véranda chez Pierre et Gillette est un bon solarium en hiver. Nous avons veillé en bavardant. Grâce à Google Earth, j'ai eu droit à un tour complet de Constantine et de Philippeville (Skikda) de la part de Pierre et Paul. J'ai pu montrer Panama St. à Philadelphie, à Pierre. Le jour de Noël, Marguerite est venu pour le déjeuner et nous avons passé un bon moment. Gillette, tout en disant qu'il s'agissait que des choses simples, à fait beaucoup d'effort dans le menu et la préparation. C'était parfait.


Nous sommes partis le lendemain pour être prêt pour l'arrivé des Husaunndees le lundi, 28. Nous - tous - avons eu encore un repas de Noël. Nous avons passé la soirée à échanger des cadeaux è fort agréable. Ensuite, mon dos a déclaré forfait.


Emma est partie mardi pour un nouveau boulot en Suisse (http://www.whitepod.com/). Louis et Gwen sont partis pour Grenoble avant de rejoindre Milan pour fêter la nouvelle an avec des amis. Anne était en vacances et elle passait pas mal de temps chez nous pour voir Aurelia, Charlotte, Claire et Geoff. J'étais au lit. Paul passait son temps entre les étages. Ce n'était pas prévu comme ça !


Les Husaunndees sont partis le 1er, enrhumés. Paul et moi sommes allés chez Caroline, notre chiropracticienne (je déteste cet appelation en français !) lundi dernier, le 4, et nous y retournons demain, vendredi.  Je vais beaucoup mieux, mais le dos ne me semble pas encore très stable. Il a encore neigé légèrement et il fait très froid.  Jai un bon lit, l'internet et un ordintateur portable - pas besoin de plus ! 

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment. For more private correspondence, just e-mail me! Ellen